Home Page, czyli Strona Główna Twojej strony biznesowej

Aby wyjaśnić cel, jaki ma do spełnienia strona główna w Twojej witrynie, postanowiłam zebrać garść informacji, które pozwolą Tobie na lepsze zrozumienie celowości i zasadności pojawiania się pewnych elementów na stronie. Projektant strony będzie umieszczał na Twojej stronie głównej pewne elementy, które mogą się wydawać z Twojego punktu widzenia zbędne lub bezsensowne, ale pamiętaj, że strona główna nie jest dla Ciebie! Owszem, Twoja witryna ma opowiadać o Twoim biznesie, ale ostatecznie jest ona stworzona dla osób, które szukają usług takich jak te, które Twoja Firma zapewnia. Dlatego witryna internetowa jest dla potencjalnego klienta miejscem, w którym uzyska informacje na temat Twojego biznesu i usług czy produktów.  

Każda firma potrzebuje profesjonalnej, dobrze zaprojektowanej i funkcjonalnej strony internetowej. Niezależnie od tego, czy świadczysz usługi osobiście, prowadzisz sklep detaliczny, sprzedajesz produkty online, czy oferujesz usługi b2b, takie jak doradztwo lub marketing, potencjalni klienci będą korzystać z Twojej witryny, aby zdecydować, czy wybrać Twoją firmę.

Kanał mediów społecznościowych może wystarczyć do usług lokalnych, a sklep Amazon może załatwić Ci sprzedaż detaliczną online. Ale jeśli chcesz się rozwijać, rozwijać swoją markę i zaistnieć w Internecie, potrzebujesz własnej strony internetowej.

Dzięki własnej witrynie biznesowej możesz bez ograniczeń dostosowywać projekt i układ, a promowanie marki w wyszukiwarce Google jest o wiele łatwiejsze niż na stronie w mediach społecznościowych. Według niedawnego badania prawie połowa wszystkich konsumentów przed podjęciem decyzji o zakupie sprawdzi witrynę małej firmy.

W tym artykule opowiem więcej na temat Strony Głównej.

Strona Główna

Homepage: www.elementor.com

Strona główna to miejsce, na którym większość użytkowników może po raz pierwszy mieć styczność z Twoją firmą, dlatego ważne jest, aby zrobić dobre pierwsze wrażenie. Badania wykazały, że nowi użytkownicy zrezygnują z interakcji z Twoją marką, jeśli witryna jest źle zaprojektowana lub trudna w nawigacji.

Strona główna witryny biznesowej powinna wyraźnie wyświetlać:

  • logo,
  • nazwę marki,
  • deklarację misji,
  • atrakcyjne obrazy
  • przegląd usług i/lub produktów. 

Powinny się na niej znaleźć również linki nawigacyjne do innych odpowiednich stron w Twojej witrynie oraz wezwania do działania, które zachęcają odwiedzających do podjęcia pożądanego działania.

Korzyści z dobrze zaprojektowanej strony głównej

Prosty projekt strony głównej powita odbiorców w Twojej witrynie, powie im, co chcesz, aby zrobili w następnej kolejności, i pozwoli im dokładniej zapoznać się z Twoją witryną.

Możesz oczywiście zaprojektować bardziej złożony wygląd strony, ale szczerze? Nie chcesz zaczynać od bałaganu. Zawsze zaczynaj od podstaw.

Czego potrzebujesz na swojej stronie głównej? Czego będą oczekiwać Twoi odbiorcy? A które elementy mają pierwszeństwo?

Gdy odpowiesz na te pytania, będziesz mieć informacje potrzebne do lepszego projektu strony głównej. W projektowaniu stron internetowych elementy strony głównej mają bardzo konkretne przeznaczenie.

Pomóż odbiorcom docelowym poznać Twoją firmę

Wielu odwiedzających Twoją witrynę najpierw wejdzie na Twoją stronę główną. Mając to na uwadze, musisz zrobić solidne pierwsze wrażenie.

Twoja strona główna powinna zapewniać poczucie wartości Twojej firmy, unikalną propozycję sprzedaży i cel. Bardziej prawdopodobne jest, że zwabisz potencjalnych klientów, jeśli potrafisz skutecznie przekazać te informacje.

Poprawa doświadczenia użytkownika na Twojej stronie (UX)

źródło: Canva.com

Konsumenci odwiedzają Twoją witrynę w określonym celu. Może to być sprawdzenie swojej linii produktów, przeczytanie postów na blogu lub sprawdzenie, czy sprzedajesz określony rodzaj usługi.

Niezależnie od tego chcesz skierować tego konsumenta na odpowiednią stronę. Projekt Twojej strony głównej powinien ułatwić to przejście, zapewniając intuicyjną nawigację i proste wskazówki, jak działa Twoja witryna.

Zdobywanie większej liczby konwersji

Chcesz, aby odwiedzający witrynę dokonali konwersji, ale nie zrobią tego, jeśli nie zapewnisz im niezbędnej zachęty i możliwości. Może chcesz zbudować listę e-mailową, ale jeśli odwiedzający nie mogą znaleźć formularza rejestracji, Twoja baza danych pozostanie pusta.

Ułatwiając dostęp do tych informacji na swojej stronie głównej, zauważysz wzrost liczby konwersji.

Innym sposobem na zwiększenie konwersji jest stworzenie silnego pierwszego wrażenia na stronie głównej. Jeśli odwiedzającym spodoba się ich doświadczenie w Twojej witrynie, będzie również bardziej prawdopodobne, że zapamiętają to w przyszłości. Może dzisiaj nie dokonasz sprzedaży, ale ten klient wróci dni lub tygodnie później i kupi od Ciebie.

Poprawa świadomości marki

Spraw, aby Twoja firma była niezapomniana, umożliwiając wyświetlanie wizerunku Twojej marki i komunikatów na każdej stronie. Jest to szczególnie ważne w przypadku projektu strony głównej, ponieważ strona główna służy jako brama do reszty witryny.

Twoje logo, slogan i cel muszą zająć centralne miejsce. W rzeczywistości możesz nawet dodać formularz lub oświadczenie na samej górze strony głównej — najlepiej dużą czcionką — które dadzą odwiedzającym poczucie tego, co robisz:

Jakie problemy rozwiązujesz dla swoich klientów? Jak poprawiasz życie swoich klientów — zarówno osobiste, jak i zawodowe?

Nie zmuszaj odbiorców swojej witryny do zastanawiania się i odgadywania, co robisz. Wyjaśnij to od samego początku.

Jak zaprojektować stronę główną witryny?

Teraz, gdy znasz już cztery cele motywujące zasady projektowania, zadaj sobie trzy główne pytania: Czego absolutnie potrzebujesz na swojej stronie głównej? Kim jest Twoja grupa docelowa i czego będą oczekiwać? Które elementy mają pierwszeństwo?

Po uzyskaniu odpowiedzi na te trzy pytania możesz zacząć zastanawiać się, jak najlepiej ulepszyć swoją stronę główną. Pamiętaj, aby powiązać każdy element projektu z jednym z czterech wymienionych powyżej celów. Co najważniejsze, nie martw się, że wszystko będzie idealne. Optymalizacja strony to ciągły proces!

Przyda się również taka checklista, którą znalazłam na stronie blog.hubspot.com

12 Critical Elements Every Homepage Must Have

Tekst powstał w oparciu o artykuły zamieszczone na stronach:

  • https://elementor.com
  • https://www.crazyegg.com

Ta strona korzysta z plików cookie, aby zapewnić najlepsze wrażenia w naszej witrynie.